Monday 9 May 2011

Maaf.

I’m sorry, that the only words you need to say if u made a mistakes. These 3 little words agak susah actually nak sebut coz adanya ego dalam diri someone tu. Hehe. Im not talking about anyone. But this shits is true. Susah sangat ke nak cakap ‘saya mintak maaf’, saya tak sengaja. Tak pun kalau nak yang jaga hati sikit ‘ bole awak maafkan saya? Saya betul betul tak sengaja’. Percaya atau tidak, perkataan yang mudah inilah yang selalu menyelamatkan seseorang tak kiralah dalah relationship, life and etc. Tak susah pun nak sebut words ni, tak payah nak peningkan kepala hafal sebab terlalu simple.

"Peratus orang akan maafkan kau tinggi bila kau mintak maaf betul betul lepas sesuatu kejadian berlaku" -mwa

Kalau tak percaya, cuba buat experiment sikit. Cuba langgar someone punya bahu bila naik train. Langgar dua orang awek punya bahu. Yang first one langgar and buat bodo je. Yang second one langgar and say sorry. Kalau yang first one tadi kena pulak haritu dia bad mood, tak sia sia kau makan penampar jepun. Haha. Yang second one tadi ada bonus, selalu diorang akan cakap “it’s okay”, and kalau muka kau handsome macam Josh Duhammel, silap silap dia bagi phone number sekali. Kan untung kat situ. Haha. Benda ni free je. Takde nak kene bayar pun. Takde orang orang DBKL datang saman kau kalau kau cakap I’m sorry. Tapi biasa lah, benda benda baik ni tak best. Haha. And please, tolonglah praktikkan cakap saya mintak maaf atau I’m sorry dalam hidup masing masing sebab benda ni sangat penting dan akan tolong korang nanti. Ciao~

8 comments: